Menu Close

Manieren om met uw klanten te communiceren als een elektricien

Elektricien Delft

Klantenservice is een van de meest kritische onderdelen van het runnen van uw bedrijf. Als u niet in staat bent om met uw klanten te communiceren en hen in merkvoorstanders te veranderen, zullen ze vertrekken en op zoek gaan naar alternatieven. Uit een onderzoek van Intecass blijkt zelfs dat 94% van de klanten een merk in de steek laat als ze er niet binnen een uur contact mee kunnen opnemen. Dus hoe communiceer je als een elektricien? Met specifieke vragen die u helpen te begrijpen wat uw klanten precies nodig hebben, waarom ze het nodig hebben en hoe het past in hun grotere plan. Hier zijn 7 manieren om met uw klanten te communiceren als een elektricien in Delft.

Wat is het probleem?

Een van de eerste dingen die u moet begrijpen is het probleem of de kwestie waarmee uw klant te maken heeft. Dit zal u helpen bepalen welk type oplossing zij nodig hebben. U kunt uw klanten laten weten dat u hen opvolgt omdat u hebt gehoord dat ze een probleem hebben. U kunt ook gewoon rechtuit zijn en zeggen dat u hebt gehoord dat ze hun taak op tijd moeten afronden of dat ze te laat komen. Dit zet de toon voor de communicatie en helpt u beter aan te sluiten bij wat zij al doen. U kunt ook vragen stellen over het soort werk dat moet worden voltooid en de specifieke taken die bij de opdracht horen. Dit zal u helpen bepalen of er iets aan de klus is dat verwarrend kan zijn voor de klant. Het zal u ook helpen bepalen of er andere problemen zijn die de timing van de klus kunnen beïnvloeden.

Wie is erbij betrokken?

Weten wie er aan de klus werkt is cruciaal. Of u nu telefonisch of persoonlijk met een klant praat, het is belangrijk om precies te weten wie er aan de opdracht werkt. U kunt vragen naar de planning, maar als u met een specifieke tijdlijn werkt, zorg er dan voor dat u uw klant eraan herinnert wanneer hij bij u moet zijn of wanneer hij geacht wordt aan zijn taak te beginnen. Als u de planning kent van wie er aan de taak werkt, kunt u bepalen of er complicaties zijn bij de klus en of er iets is wat uw klant misschien niet weet over het proces. Het kan u ook helpen beter aan te sluiten bij andere klanten die aan dezelfde klus werken.

Wees duidelijk over verwachtingen en tijdschema's.

Een van de belangrijkste dingen die u moet communiceren is de verwachtingen of tijdlijn die u hebt voor de taak. U kunt uw klant laten weten dat u een follow-up doet omdat u hebt gehoord dat hij een probleem heeft. U kunt ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat u hebt gehoord dat ze hun taak op tijd moeten afronden of dat ze te laat komen. Dat zet de toon voor de communicatie en helpt u beter aan te sluiten bij wat zij al doen. U kunt ook vragen stellen over het soort werk dat moet worden voltooid en de specifieke taken die bij de opdracht horen. Dit zal u helpen bepalen of er iets aan de klus is dat verwarrend kan zijn voor de klant. Het zal u ook helpen bepalen of er andere problemen zijn die de timing van de klus kunnen beïnvloeden.

ronde

Een van de krachtigste zinnen die u tegen uw klanten kunt zeggen is "Laat me weten of er nog iets is waarmee ik kan helpen." Dit is een ronde zin die u subtiel kan helpen om de communicatie af te ronden. Afhankelijk van uw relatie en niveau van comfort met de klant, kan dit een eenvoudige manier zijn om hen uit te nodigen aanvullende details te delen. Het kan ook worden gebruikt als een manier om voorzichtig de mogelijkheid te openen om aanvullende diensten te verkopen.

Met welke culturele verschillen moet rekening worden gehouden?

Als ondernemer hebt u een unieke kans om uw klanten te leren kennen en hun behoeften te begrijpen. U moet echter eerst de basisbehoeften van uw klanten begrijpen. Inzicht in de culturele verschillen tussen klanten en hoe zij denken kan u helpen om op een echt authentieke manier met uw klanten te communiceren.

Conclusie

Het valt niet te ontkennen dat klantenservice cruciaal is voor uw succes. De manier waarop u met uw klanten spreekt, kan van invloed zijn op hun tevredenheid en algemene ervaring met uw merk.

Met de juiste hulpmiddelen en technieken kunt u uw tevredenheid verhogen en meer klanten veranderen in pleitbezorgers van uw merk. Het is belangrijk om te onthouden dat niet alle klanten openstaan voor uw suggesties, dus het is belangrijk om geduldig en respectvol te zijn tijdens uw gesprekken.